luni, 27 mai 2013

Mentosane cu sirop de roze

După isprava de aici , am luat-o de-a dreptul razna cu mâzgălitul papucilor și țin să vă anunț că ,la birou, am deschis ghișeul de primiri/predări șoșoni morți și resuscitați, spre marea mea bucuria și spre durerea de cap a hazbandului, care-și petrece duminicile în boare de vopsea.

Uite așa au poposit la mine papucii Marei, pe care i-am sucit și răsucit pe toate părțile, până mi-a năzărit să-i fac verde mentă cu niscai trandafirași pe ici -pe colo, că cică se poarta shabby chic ăla, sau cum i-o zice.

Mai întăi i-am șters temeinic cu o cărpă umedă, i-am lăsat la uscat și i-am mai lustruit puțin, de data asta cu o lavetă uscata, absorbantă.



I-am tratat cum aș trata orice pânză pentru pictură, cu două straturi succesive de grund (gesso) și i-am lăsat să se usuce câte o oră între aplicări. Din experiență, grundul se usucă mult mai rapid de atât, dar am vrut să fiu sigură că nu mi-o ia vopseaua la vale la prima ploaie, Doamne ferește!

Primul strat de grund


După al doilea strat de grund


Am mai aplicat două straturi de culoare ( am combinat alb cu câteva picături de bright aqua green - acrilic) , cu pauză de uscare între straturi de aproximativ o oră, până am ajuns la asta:



Ultimul pas a fost aplicarea trandafirașilor, folosindu-mă de principiile tehnicii decoupage. Am decupat trandafirii de pe un șervețel, am înlăturat toate straturile de hârtie (aici m-am folosit și de o pensetă), până am rămas cu o peliculă transparentă, cea pe care sunt imprimate desenele.

Am aplicat un strat subțire de gel medium (folosit, îndeosebi, la art journaling și în pictură, pentru colaje, mixed media, etc), am aplicat trandafirii și am tamponat zona ușor, pentru a mă asigura ca au aderat perfect, fără încrețituri sau bule de aer. Am mai aplicat încă un strat extrem de subțire de gel medium și i-am lăsat să se usuce.

Catarama

detaliu cataramă și călcâi

Am aplicat ,apoi, două straturi de lac pentru pictură, cu pauză de uscare de 3 ore între straturi, et voila!
Papuceii sunt, acum, pe biroul stăpânei și abia aștept să văd cum va reacționa. :D


2 comentarii: