luni, 11 iunie 2012

O Jardim encantado dos sonhos verdes

 V-ati temut vreodata de esec? S-a intamplat sa spuneti "nu pot" doar de teama de nu a va dovedi ca, intr-adevar, nu puteti? Sa vreti sa fugiti, desi vreti sa ramaneti?
Sambata am avut prima lectie de art journaling, cu Nicolle.  Am patruns in studioul ei cu inima la gura, emotionata si, totodata, speriata. I-am mangaiat, timid, picturile, am simtit vopselurile, am mirosit hartii, am ascultat pastelurile alunecand pe hartie. Da, pictura e sonora, stiati? Fiecare creion, pensula, pastel,scoate un sunet anume, iar in mainile ei parea cel mai firesc gest de pe pamant.

Pana mi-a pus hartia in fata si m-a lasat singura. Am incercat sa-i sugerez ca ,poate, ar fi mai bine sa exersez acasa, cand vine inspiratia. Aaaa, nu. Ia si deseneaza. Aaa, ce?
Asa ca am inceput, timid, speriata, transpirata, ingrozita, sa alerg cu pensulele pe hartie. Da-i cu foehnul, usuca, mai pune un pic de culoare. E prea putin. Ah, la naiba, acum e prea mult.

Si m-am blocat. Aveam in fata o foaie de hartie inecata in culori, haos total. Si acum ce fac?
Acoperi ce nu-ti place si continui. Adica, cum? Inspiratia nu e o treaba care sa iasa din prima? Adica artistii gresesc? Si corectezi? Da. Am acoperit jumatate de pagina si m-am blocat, din nou.

Si acum ce fac? Acum mananci ceva, fumezi o tigara, te relaxezi, si lasi desenul sa iti vorbeasca. Si mi-a vorbit. Si atunci am inceput si eu sa vorbesc cu el. Aaaaleeeluiaaaa! E o floare, uite, e o floare! Oare e panseluta? Vai, valeu, am desenat o panseluta! Impasto zici ca-i spune? Am facut impasto? OMG, culorile vorbesc.

Si mi-au spus ca ele sunt acolo ca eu sa le astern dupa cum imi spune sufletul. Sa nu uit, doar, ca au si ele simpatiile lor, ca tare bine-i sade albastrului cu oranjul, si galbenului cu violetul, iar rosul si verdele sunt cuplu cu vechime, dar nu se supara daca-i trimit la joaca si separat.

Pentru prima incercare, insa, au intrat in hora toate. Si a iesit asta:





 -gesso,gel medium, acrilice, hartie pentru decoupage, bureti, pensule, timp.

Si pentru El, ca uite asa se leaga niste chestii, si culoarea iese la iveala in zile cu semn, cand timpu-i de partea noastra.




17 comentarii:

  1. Foarte misto desenul! Keep up the good work!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos a iesit! Vesel si plin de culoare, un camp de flori :) ce inseamna talentul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru cuvintele frumoase:)
      Inca nu indraznesc sa-l numesc talent, ci incapatanare,dar ma bucura enorm reactiile pozitive.
      O zi minunata

      Ștergere
  3. Wow, superb! cand mai realizezi capodopere din astea, sa ne arati ... imi aminteste de un clasic, dar sunt jale la amintit nume ... foarte frumos si nu se vede nicio ezitare, doar culori si forme superbe.
    Sa ai o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce ma bucur ca-ti place <3
      Bineinteles ca voi arata, de-acum va fi "tema pentru acasa" plus lucrarea de la curs, deci o sa va chinui cu "creatiile" mele.
      Te imbratisez cu drag.
      O saptamana frumoasa si tie.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Iti multumesc, sunt coplesita de reactiile voastre.
      O zi minunata.

      Ștergere
  5. Foarte fain! Eu vad o tona de talent care sta acolo,asteptand sa i se dea ocazia sa iasa la lumina ;)
    Nina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O, Ninuca, ce dulce esti tu:)
      Multumesc din suflet, sper sa reusesc sa mai "produc" ceva la fel de frumos.
      Te imbratisez si imbratisez si burticul.

      Ștergere
  6. wow...pai daca faci chestii asa misto chiar la inceputul cursului, la sfarsitul lui la ce sa ne asteptam...la picasso reloaded!!? :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Unul dintre pictorii mei preferati, Matisse, spunea: "creativity takes courage". Tu l-ai avut. Iar el te-a rasplatit in cel mai frumos mod.

    <3

    RăspundețiȘtergere
  8. Prea mult rosu dupa parerea mea ai pus in imagini, in rest pot spune ca arata bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, dar fiind prima lectie, m-am concentrat pe a testa cele trei perechi de culori complementare :rosu-verde, galben-violet, albastru-oranj, de-aici si impactul, foarte mult variatiuni pe tema galben-oranj-rosu.
      In rest, multumesc:)

      Ștergere
  9. Mie tocmai roshul acela imi place.
    E un tablou solar, care surprinde parca intreaga energie a naturii din perioada asta.
    Fain!
    Persevereaza, ca s-ar parea ca ai "pensula". :)

    RăspundețiȘtergere