duminică, 26 februarie 2012

Placintel cu branzaaa, Placintel cu branzaa, bine ai venit in burta mea!

Buna dimineata, crestini! Azi e Lasata Secului, nu stiati? Nici eu n-as fi stiut, daca nu-mi trimitea mama o nota telefonica cu "pune mana si fa placinta, nevasta denaturata, ca-i lasata secului!!! (insert little histerycal cry here)". Si am facut, deoarece nu-s denaturata, ofcors. Si, in al doilea rand, n-as refuza niciodata o placinta cu branza dulce, multa branza dulce, TOATA branza dulce (if possible).

Asadar, voila la distraction:



INGREDIENTE:

ALUAT:

- 500 gr faina
- 150 gr unt
- 1 ou mare
- 1 plic praf de copt (dizolvat intr-o lingurita de otet)
- 4 linguri de smantana grasa
- 4 linguri de zahar tos

UMPLUTURA:

- 1kg branza dulce
- 150gr smantana grasa
- 4 oua
- 3 linguri rase cu faina/amidon
- 100 gr de zahar (aici e exclusiv dupa gust,mai vreti, mai puneti)
- coaja unei lamai
- 100 gr stafide (inmuiate in rom)

PROCES TEHNOLOGIC:

Asta nu-i mare filosofie. Pe principiul "toti la gramada, sa tina de cald la sale", amestecam ingredientele pe grupuri, astfel:

1. Untul, zaharul, smantana si oul se amesteca pana se omogenizeaza, apoi se adauga o mana de faina, praful de copt stins cu otet, si se omogenizeaza usor. Adaugati restul de faina si framantati pana cand aluatul este ferm,dar usor de modelat (cam ca o plastilina, zic?).
S-ar putea sa faceti putina febra musculara, dar nu uitati ca merita,iata:


2. Cat timp aluatul ia o pauza de piua si se odihneste putin in castronel, ocupati-va de umplutura. Asta-i simpla, pe sistemul : branza+smantana+zahar (dupa gust)+ coaja de lamaie+ stafide + faina+oua= FOREVER LOVE.
Cu alte cuvinte, la umplutura nu ai cum sa dai gres. Amesteci toate ingredientele vartos, avand grija sa dizolvi bine faina in aluat si incorporand ouale perfect.

3. Impartiti aluatul in doua bucati egale, si intindeti o foaie din prima jumatate (care, la fel de bine, poate fi a doua jumatate, ca doar cine le-a numerotat? :D). Aluatul nu ar trebui sa aiba mai mult de 5mm grosime, pentru ca mai creste putin la copt si nu vrem sa facem cozonac cu branza, right?

4.Asezati prima foaie in tava unsa (cu unt) si tapetata (cu faina). Intepati foaia cu o furculita si adaugati umplutura. Nu va speriati, nu e atat de multa pe cat pare , iar lichidul se va evapora la copt.

5. Intindeti si a doua jumatate de aluat (sau era prima? - just playing with your minds here) si acoperiti umplutura, avand grija sa intepati aluatul din loc in loc. La mine n-a mers cu furculita, se afunda in umplutura, asa ca m-am folosit de o scobitoare.

6. Coaceti nebunia la foc mediu (sa tot fie fro 160 de grade), timp de 50 min - 1h, sau pana cand foaia de deasupra e perfect coapta, dar nu rumenita, iar branzica e inchegata. Like so:

Pudrati placinta cu zahar pudra si asteptati sa se raceasca. Sau nu:D

Pofta buna!

P.S.: Ni ca-i gigea?


aici ma jucam cu cutitul, incercand sa decid ce ramane la burtici si ce pleaca in deplasare, plocon:D


my precioooouuussssss


regardez la gravure

13 comentarii:

  1. oh, my, cum arata!! hai cu ploconu' si la mine, o asemenea minunatie nu refuz niciodata!! si vezi ca daca aud de lasata secului, eu ma gandesc la un bordeaux sec, rosu, cu aroma de catifea si butoi de stejar :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. really? you like it? :D ce ma bucur, ce ma bucur! imi dati emotii voi doua,ca io n-am talente din astea ca voi:D
      of, cum suna "aroma de catifea si butoi de stejar " :X cogalts! cred ca mai am o sticla de vin rosu de ceptura pe undeva:D

      Ștergere
    2. corect, mama, corect! buna educatie ai mai primit, nu mai conteaza de la cine, da' buna! I am oh, so proud, oh, so proud of you!

      Ștergere
    3. Forfe, sa vezi ce talent avem la mancat, acolo sa te tii :))))))

      Ștergere
  2. regarde, regarde, da' mai bine manje la plasinta :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nous mangeons,ma belle:D mai avem 4 feliute:)))

      Ștergere
    2. hai, ca vin io cu gulaschu, fi-mea cu vinu, tu cu desertu. parciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

      Ștergere
  3. Arata grozav si ai dreptate "regard!" ca doar n-o sa mancati ecranul ... so, romani, treceti parleazul si spre bucatarie cu voi sa aplicati reteta, asa-i?
    Noi avem alta traditie la lasatul secului - chiroste (moldoveanca mai sunt :D) facute de obicei cu branza sarata de oi, dar uite ca acu am avut la indemana branza de vaci si a iesit o minunatie - dulci si aromate cu lamaie.
    Pofta buna (daca a mai ramas ceva pe farfurii)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai avem trei bucatele, fix! :))) maica-mea o facea si cu branza sarata, asa o prefera, dar eu trag inspre olteanul de taica-meu, cu branza dulce:D

      dar ia sa ne spui cum se fac chirostele alea, ca sunt asa, yumm :D

      Ștergere
    2. Nu e cine stie ce complicat, dar eu am ceva urgent si mult de lucru asa ca voi face ceva ... nemaiauzit ... te trimit pe gugal ca are inclusiv "chiroste" sai "coltunasi" (parca nu am voie sa scriu link-uri pe aici :)
      Scuze si sper sa nu te superi, panica se instaleaza in stomacul meu.

      Ștergere
  4. Eu am evaporat ieri cateva bucatele de ceva asemanator, erau chiar bucatoaie sincera sa fiu, facute "suluri", cu aluat dinala de cumparat, dar umpluturaaaa ... :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place foarte mult placinta cu branza dulce.Arata foarte bine bucatile acelea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place tare tare mult si sunt tare mandra de cum a iesit:D Cred ca secretul e sa folosesti destul de multa branza si sa pui si ceva smantana, face umplutura mai cremoasa si zemoasa:D
      Bine ai venit pe la noi!

      Ștergere