vineri, 10 iunie 2011

Tarta cu Caramel de Cafea si Ciocolata Neagra



Tarta asta a aparut dintr-un dor imens de Brigadeiro, un desert tipic brazilian, pe care il savuram direct din oala, in perioada studentiei, in Portugalia.
Pen'ca-s o lenesa si pen'ca-mi si place sa fac pe marea bucatareasa, am decis sa fac minunatia asta chiar de ziua mea. Este super rapida, super mega delicioasa si o sa va transforme intr-o zana in ochii colegilor, prietenilor, etc.
Sa purcedem:

Ingrediente:

Aluat tarta

125g unt - dupa unitatile mele de masura o jumate de pachet de unt plus un sfert din cealalta jumatate:D ( a naibii matematica)
90g zahar - cam 4 linguri generoase
1 ou
250g faina

Aluatul de tarta este cel mai simplu ever. Este tipica reteta de aluat frantuzesc pentru tarta ever, iar eu , sincer, nu fac decat sa amestec toate minunatiile de mai sus, pe sistemul unt+zahar+ou + faina = love. Daca vreti reteta "a la carte", please visit Mazilique (de unde m-am inspirat si eu ) este mult mai chef si atenta la detalii decat mine si, trust me, all her recipes turn into magic:D.
Asea, odata amestecate toate cele de mai sus, ar trebui sa rezulte un aluat destul de ferm insa usor de modelat. Acoperiti-l cu o folie alimentara si dati-l la frigider for a couple of hours sau la congelator juma de ora, daca n-aveti timp.
La fel de bine, este un aluat ce poate fi pregatit din timp si pastrat la congelator ;)

Odata intarit, se arunca gingas intr-o tava de tarta, usor unsa cu unt, se inteapa din loc in loc si se coace aproximativ 15-18 min la foc mediu, pana incepe sa arate a biscuite. Reteta spune ca ideal ar fi sa-l coaceti in primele minute cu o hartie de copt si niste boabe de fasole deasupra, ca sa nu se umfle.
Again, lenea si experienta mi-au demonstrat ca e bine mersi si fara boabele de fasole. Se umfla putin la copt, dar isi revine:D, asa ca it;s your choice.

Intre timp, puteti sa va apucati de caramelul de cafea si de ganashul de ciocolata.


Caramel de cafea:

- 1 cutie de lapte condensat (aprox 400gr)
- o bucatica de unt cam cat o nuca
- doua linguri de cafea instant sau doua shoturi de espresso (puteti folosi si capsulici de espressor, if you have some of those)
- rabdaaaareeee

Caramelul asta v-ar putea duce cu gandul la dulce de leche, dar este, de fapt, fratele sau brazilian, mai rapid, dar la fel de gustos. Reteta de baza de Brigadeiro, caci asa ii zice la mama lui, foloseste nesquick in loc de cafea, si poate fi servit ca atare, sub forma de praline sau, de ce nu, sub forma de oala :D

Laptele condensat , cafeaua si untul se pun la foc mic, intr-o oala antiaderenta/cu fund dublu, si se amesteca pana intarca mutu iapa, non-stop, clipa de clipa, minut de minut, of of mai mai...pana se ingroasa si capata consistenta unui "fugde" sau a unui..aa..caramel:D
Toata tarasenia dureaza cam juma de ora sau chiar putin peste, dar va rog, va imploooor, nu dati focul mai tare si nici nu abandonati corabia. Daca se arde catusi de putin o sa miroasa a lapte afumat, si zau ca nu-i deloc dragut. Numai eu stiu cate oale am aruncat la toilette ...again, of of mai mai.

Ganache de ciocolata neagra
- 100 grame ciocolata neagra de cea mai buna calitate sau 50/50 (cioco neagra+cioco cu lapte)
- 100 ml smantana lichida, pentru frisca

Zahar nu mai punem, ca e caramelul ala dulce de numa.

Se aduce smantana la punctul de fierbere , pe foc sau la microunde, se da deoparte, se adauga ciocolata rupta in bucatele si , odata topita tanti cioco, se lasa sa se raceasca la temperatura camerei.

Caramelul se toarna frumos peste aluatul copt, se niveleaza pe cat posibil, si se acopera cu ganache de ciocolata.
Se lasa la racit peste noapte, sau cat va lasa sucurile gastrice sa indurati, si se serveste ca atare sau cu un espresso alaturi.
Daca sunteti iubitori de ciocolata, cafea si caramel, va garantez ca tarta asta o sa va incante peste masura.
Este extrem de simplu de realizat, aromata si bunnnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:D

Hai v-am pupat.

P.S.: dedic reteta asta Zazuzei, care mi-a facut onoarea de a ma vizita pe sweet little me (blushing)
Mon

8 comentarii:

  1. caramelul e preferatul meu, asa ca s-ar putea sa=ti fur reteta cat de curand.
    la tine arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Lore, ma bucur mult ca-ti surade ideea. E foarte simplu de facut si de efect :D
    sa-mi spui cum ti-a iesit.
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. De efect este...dar sa stai cu lingura in mana si sa amesteci pana faci muschi..suna a chin:)..printez reteta sa i-o fac cadou lu' Mam!

    Danke meine Schatz!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pardon, am uitat sa ma prezint. My name is Dupha:D

    RăspundețiȘtergere
  5. aici m-ai nimerit total: nu stiu daca si tu devastai rafturile cu biscuiti brigadeiro care se gaseau in RO la carfur (hihi), dar eu una eram dependenta de ei! de notat, de incercat, ca taaare bine mai arata!

    RăspundețiȘtergere
  6. nici eu nu pun boabe de fasole pe tarta, nu necesita. De unde ai luat lapte condensat, am cautat si nu gesesc :(

    RăspundețiȘtergere