vineri, 21 august 2009

Tanţa, Flaneaua si Hitler .... sau ale tineretii valuri





Deci ...mor de dragul textelor care incep cu deci..si deci eram ironica.enihau...
Deci de cand mă făcu mama pe pamântu cesta românesc, cine m-o vazut mi-o prezis viitor maret. Indeobste si pen'ca vorbeam atat de mult repede si aparent inteligent, ca toata lumea o vazut in mine o a doua Lenutsa Ceausescu sau poate Ana Blandiana...

Eniuei, lasand gluma la o parte, viitoru' incepu' sa sune bine, sau cel putin io tare frumushal il mai ocheam, cand am aterizat la bucale ca proaspata studenta la limbisiliteraturistrainespecializareaportughezafranceza ...pfiu...asa...si incepui sa consider optiunile de stramutare culturalo-amoroaso-profesionala spre taramuri lusofone...

Deja dupa mirobolanta si extrem de greu obtinuta bursa in Portugalia, Braga, toamna-iarna-primavara 2005-2006, orizonturile mele se cracanasera in asa hal ca nimic nu ma putea convinge ca eu NU o sa ajung prima muiere ambasaduare a Romaniei la Rio de Janeiro (ce conteaza ca Brasilia e capitala tarii, io la Rio infiintam consulat nou :D :D :D ) sau ca nu o sa ajung sa scriu cel mai mareeee si destept si elaborat dictionar bilingv de la maimutsa incoace si ca o sa fiu ceamaidesteaptafemeiedinploiestiprahovasiimprejurimi :D

In ceasta perioada aaaabsolut bestiala a vietii mele, absolut bulversanta, dureros de obositoare, de saraca si de amarata, am avut parte si de cele mai tari momente ale tineretii mele, that is... visele frate.

Si se facea ca UNIBUC, prin maretia sa si indeletnicita si de ASUB in colaborare si prin extensia sa directa, ASLS, tuna si decisa ca eu sa locuiesc in Complex Grozavesti, Camin B, etaj 4, camera 411, imediat dupa buzunar :D (pentru connaisseuri, Grozavesti era si inca mai e un fel de...de....Floreasca sau Primaverii al complexelor studentesti, un fel de mecca caminist).

Proaspat relocata la 411, smechera de nu mai puteam de mine, ca eram deja anul 4, deci da?!?! ... ies intr-o dimineata la tigara si ma cocots pe pervazul geamului de la "buzunar" si ma acosteaza o donsoara, micutsa, slabutsa, roscata, ravasita, cu niste ochi albastri maaaari si disperati, fluturand o tigara mentolata in mana.... Ana.

Cu Ana avusesem primul contact cand m-am dus la ea la usa sa-i cersesc o bricheta si am aflat ca ea era anul 1 la Portugheza iar eu 4, deci guru, si iaca asa , the was a connection.

Noh si mi-aduc aminte cum vine Ana a mea la mine, absolut consternata, dupa o saptamana intreaga de cursuri (prima) si ma anunta glorios ca ea , sub nicio forma and under no circumstance, nu o sa termine facultatea si nu o sa ajunga experta in limbi straine, si cum domle sa mergi la limbi straine si sa nu inveti portugheza si ca ea innebuneste si ca nu-i asa ca "janela" se traduce , evident, "flanela" ? !?!?!?!

:)))))))))))))))))))))))))))) Draga si adorabila si iubita de ea....si bashinoasa de mine(I must admit) cu ce uimire si usurare a aflat in acea zi fatidica ca janela inseamna fereastra in portugheza (si barbate-miu saracu a trebuit sa invete :D ). Va marturisesc ca eram atat de socata si sincer nepregatita pentru tirul ei de intrebari, ca mai mult din orgoliu personal i-am tinut atunci discursul cu "it's gonna be okay ... you;re gonna get it...you'll be great". A devenit din secunda 3 (in sec 1 si 2 i was a genuine bitch, deep inside) my friend, copilu meu, imaginea mea in oglinda, ma ajuta sa rememorez toate inceputurile mele, sa simt ca toate rahaturile peste care trecusem avusesera ca scop final o lectie, pe care o impartaseam cu ea. Copila asta inspaimantator de desteapta isi deschisese mintea si sufletul mie si eu eram pur si simplu uimita, pentru ca, pentru prima oara ever, I was relevant to someone.

Cu ea am fumat sute de tigari la "buzunar", am facut teme la portugheza, mancat macaroane cu ton si maioneza, facut cafea la resou, vazut filme in retea, invatat cum se face ciorba/iahnie (eu de la ea), barfit parasutele grozavestiene, suspinat dupa boi neevoluati.... Aaaaa....si ne ascundeam ca doua parsive de Tanta, o femeie de serviciu, tiganca, de fro 200 de kile, cu un halat mereu impecabil, un par lung si ondulat, si care de cate ori intra pe palier ne gratula pe toate cu o serie inspumata de "imputitelor, nespalatelor, proastelor, fir-ati ale...." pentru ca fumam noaptea pe hol si omiteam maturatul chistoacelor :)

Sau pe Hitler, administratorul caminului, de care ne feream amandoua , alaturi de multi altii, si nu pentru ca am fi stat "pe nashpa", ci pentru ca omul ala era mai gretsos ca o vulpe batrana si mai putin inteligent, cu toate astea ceausist de insolent si indraznet cat sa fie in stare sa te bata la curu gol ca ai intarziat cu plata regiei 2 zile...

Ce zile, parca ar fi fost alta viata, in alta dimensiune, camerele de camin, paturile alea de iti rupeai spatele cu ele, resourile, baile la comun si pachetele de 10 tigari, si saracia, mai Ana, mai tii minte? eram sarace...most of the time...dar si cand venea salariul ala infect, ce bogate eram, aveam tigari, ne invitam reciproc la sucuri si ne luam chiar si chipsuri :D ,...hheeee

Acum, eu am renuntat la aspiratiile mele imigrationiste, la dorinta de a continua sa predau la universitate, la visul de a vedea Brazilia, de a..., de a..., de a.... Mi-am imbratisat viata corporatista, programul de zi si , cel mai important, iubirea...thank God for him...

Ana, in schimb, roscata mea micutsa cu ochi albastri, panicoasa, agitata, surescitata, superinteligenta si spirituala, neincrezatoare in ea insasi, a plecat in lume, si-a gasit iubirea intr-un brazilian (do you hate her or what? :P ) si traieste visul brazilian.

Pentru tine Ana, pentru ca din secunda 3, in ziua cand te-am cunoscut, nu m-am indoit nicio clipa ca o sa poti ajunge oriunde vrei si ca vei putea implini toate visurile noastre, ale tale si ale mele deopotriva, si ca vei fi fericita. Estou tão feliz amiga por você, por teres chegado aí, por teres concretizado algo tão longinquo e fantástico, por tere lutado mais uma vez para encontrar o amor, estou feliz porque mereces tudo isto e muito mais..Imensas saudades suas..Beijo.Mô

Pentru Ana... Acolo unde esti, sa te ocroteasca Cel de Sus, si sa dea sa ne mai revedem macar o data in viata asta.

Monica










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu